רובוטים רפואיים לנתוחי עמוד שדרה ומוח

imagesJASTUDPG

הרובוטים לשימוש רפואי – לניתוחי עמוד שדרה ומוח-תוצרת כחול לבן.

בחודש מרץ 2015 השתתפתי בהרצאה בה הציגו חברת ״מזור רובוטיקס״ הישראלית את הפעילות הטכנולוגית רפואית שלהם, ואת ההצלחות של הרובוטים כעזר ולדיוק יתר, תוך כדי פולשנות מינימלית לגוף הפציינטים. הוצגו ניתוחי עמוד שדרה בעזרת המכשיר, החדרת ברגים לייצוב חוליות הגב דרך חור מזערי בגוף, והעיקר המיזם החדשני המשותף לחברה עם מדענים מארה״ב : החדרת רכיב אלקטרוני (טרנזיסטור) למוח ליד בלוטת tens שבעזרתו הרעידות הבלתי רצוניות שיש לחלק מחולי הפרקינסון מופסקות.

הוצג בפנינו סרטון של אדם לאחר "הניתוחון" הזה שחי כרגיל ללא רעידות – ואז הוא עצמו בעזרת שלט על חוטי מכבה את הטרנזיסטור( שמושתל במוחו) ותוך דקות ידיו מתחילות לרעוד! וראשו נע קדימה ואחורה! והכי מפחיד-צווארו מתנפח ונראה כמו כדור בייסבול .

וברגע שהוא מחליט, הוא מפעיל עם השלט האלחוטי את הטרנזיסטור שבמוחו-והרעידות והנפיחות בצוואר נעלמות.-צפו בסרטון המדהים, ממש רואים איך צוארו מתנפח ולאחר מכן חוזר לגודל רגיל.

התהליך נקרא
Deep Brain Stimulation (DBS)
והנה הסרטון המדהים https://www.youtube.com/watch?v=uBh2LxTW0s0

גאווה נוספת לטכנולוגיות הישראליות שמשפיעות על כל העולם

Check this out:
Mazor Robotics Renaissance® Guidance System Helping Patients with OCD – Mazor Robotics

http://mazorrobotics.com/mazor-robotics-renaissance-guidanc

זיו צח

זיו צח-חוקר וכותב על טכנולוגיות רפואיות ומדעיות. לשעבר מקים ומנהל מחלקת הנדסה רפואית של בית חולים אסותא. פרטים נוספים כאן באתר תחת תפריט "אודות" ותפריט "Ziv Zach" הסבר מאת זיו צח על טכנולוגיות חדישות לשימוש בבית בהופעת טלויזיה בערוץ 2 https://www.youtube.com/watch?v=FtNYoSUkSFg&app=desktop

You may also like...